Характеристика структурних компонентів інформаційної компетентності вчителя іноземних мов
Abstract
Стаття є аналітичним узагальненням теоретичних психолого-педагогічних наробок вітчизняних та зарубіжних науковців з проблематики професійної підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ. У статті висвітлено процес професійної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови, формування ключових професійних компетентностей педагога у ВНЗ; охарактеризовано поняття інформаційної компетентності як однієї зключових у структурі професійної компетентності; визначено роль інформаційної компетентності як необхідної умови розвитку інших професійних компетентностей майбутнього фахівця; виокремлено три основних підходи до структурування інформаційної компетентності, описано змістові характеристики структурних компонентів інформаційної компетентності вчителя іноземної мови відповідно до напрямків професійної діяльності (методичної,наукової, навчальної та самоосвітньої), видів обробки інформації (отримання, оцінювання, організація, використання, передача та етика використання інформації) та підструктур особистості (когнітивний, операційний, мотиваційний, ціннісно-рефлексивний та емоційно-вольовий). Інформаційна компетентність є однією із важливих складових професійної компетентності, оскільки забезпечує реалізацію професійних знань, умінь та навиків майбутнього вчителя. Інформаційна компетентність виступає системною професійно-особистісною характеристикою майбутнього вчителя філологічних спеціальностей, що включає мотиви, цілі, ціннісні орієнтації, вимагає сукупність знань, форм і способів їх використання в інформаційному просторі, та вміння передати ці уміння суб‘єктам навчання. Статья является аналитическим обобщением теоретических психолого-педагогических наработок отечественных и зарубежных ученых по проблемам профессиональной подготовки будущих специалистов в вузе. В статье освещены процесс профессиональной подготовки будущего учителя иностранного языка, формирование ключевых профессиональных компетенций педагога в вузе; охарактеризованы понятия информационной компетентности как одной из ключевых в структуре профессиональной компетентности; определена роль информационной компетентности как необходимого условия развития других профессиональных компетенций будущего специалиста; выделены три основных подхода к структурированию информационной компетентности, описаны содержательные характеристики структурных компонентов информационной компетентности учителя иностранного языка в соответствии с направлениями профессиональной деятельности (методической, научной, учебной и самообразовательной), видов обработки информации (получение, оценка, организация, использование, передача и этика использования информации) и подструктур личности (когнитивный, операционный, мотивационный, ценностно-рефлексивный и эмоционально-волевой). Информационная компетентность является одной из важных составляющих профессиональной компетентности, поскольку обеспечивает реализацию профессиональных знаний, умений и навыков будущего учителя. Информационная компетентность выступает системной профессионально-личностной характеристикой будущего учителя филологических специальностей, включая мотивы, цели, ценностные ориентации, требует совокупность знаний, форм и способов их использования в информационном пространстве, и умение передать эти умения субъектам обучения. The article is an analytical theoretical generalization of psychological and pedagogical studies of Ukrainian and foreign scholars on the issues of future specialists university training. The article highlights the process of future teachers of foreign languages training, key professional competence of teachers in higher education formation; describes the concept of information competence as one of the key in the structure of professional competence; the role of information competence as a prerequisite for the development of other professional competences of an expert; singles out three basic approaches to information competence structuring; describes the characteristics of structural components of information competence of teachers of the foreign languages according to the types of professional activities (methodical, scientific, educational and self-education), types of information processing (search, evaluation, organization, use, transfer and the ethics of the information use) and substructures of personality (cognitive, operational, motivation, value-reflexive, emotional and volitional). Information competence is one of the important components of professional competence which ensures the implementation of professional knowledge and skills of future teachers. Information systemic competence serves professional and personal characteristics of future teachers of philology, including the motives, goals, values, requires a combination of knowledge, forms and methods of their use in the information space, and the ability to transfer these skills to the students.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Аспекти проектування особистості педагога професійного навчання в сучасних умовах
Цвілик, С.Д.; Tsvilyk, S.D.; Камінська, І.В.; Kaminska, I.V.; Шевчук, Ю.С.; Shevchuk, Yu.S. (Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2020)У статті йдеться про окремі аспекти проектування особистості педагога професійної освіти в сучасних умовах. Встановлено, що в сучасних умовах гостро актуалізовано необхідність перегляду комплексу загальних і фахових ... -
Сognitive component of the professional formation of the future teacher in the process of general pedagogical training
Lazarenko, N. I.; Лазаренко, Н. І.; Лазаренко, Н. И. (Poland, 2018)The article analyses the conditions under which knowledge becomes the basis of the professional formation of the personality of the future teacher. It also outlines the optimal ways of successful assimilation of knowledge ... -
Сутність, особливості змісту та структури готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до роботи з технічними засобами прикордонного контролю.
Кирилюк, О. Р.; Діденко, О.В.; Кирилюк, О. Р.; Диденко, А.В.; Kyrylyuk, О. R.; Didenko, O.V. (Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2011)У статті подано результати аналізу психолого-педагогічної літератури з проблеми формування готовності, визначено сутність готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до роботи з технічними засобами прикордонного контролю, ...