Формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки
View/ Open
Date
2019Author
Біліченко, О. В.
Биличенко, А. В.
Bilichenko, O. V.
Metadata
Show full item recordAbstract
У дисертації на основі аналізу психологічної, педагогічної літератури та особливостей професійного становлення майбутніх медичних сестер з’ясовано сутність і структуру їхньої професійної етики, визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, особистісний, діяльнісний), показники та рівні її сформованості (емпірично-інтуїтивний, нормативно-репродуктивний, ціннісно-рефлексивний). Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки. Розроблено методику реалізації педагогічних умов формування професійної етики майбутніх медичних сестер, що складається з чотирьох блоків (функціонально-цільового, змістово-діяльнісного, управлінсько-технологічного, оцінно-результативного) і комплексно відображає мету, завдання, педагогічні умови, форми, методи, етапи та рівні розвитку досліджуваної якості. На основе анализа психологической, педагогической литературы и особенностей профессионального становления будущих медицинских сестер определена сущность и структура их профессиональной этики, выделены критерии (мотивационно-ценностный, когнитивный, личностный, деятельностный), показатели и уровни ее сформированности (эмпирически-интуитивный, нормативно-репродуктивный, ценностно-рефлексивный). Теоретически обоснованы и экспериментально проверены педагогические условия формирования профессиональной этики будущих медицинских сестер в процессе профессиональной подготовки. Разработана методика реализации педагогических условий формирования профессиональной этики будущих медицинских сестер, которая состоит из четырех блоков (функционально-целевого, содержательно-деятельностного, управленческо-технологического, оценочно-результативного) и комплексно отображает цель, задачи, педагогические условия, формы, методы, этапы и уровни развития исследуемого качества. The dissertation determines the essence of future nurses’ professional ethics as a complex professionally important personal quality which integrates the humanistic value orientations, professional and ethical principles, acquired in the process of moral qualities’ professionalization governing professional activity and communication. It was based on the analysis of psychological, pedagogical literature and peculiarities of future nurses’ professional formation. There are four interrelated components in the structure of professional ethics of future nurses: motivational-value, which reflects the formation of professional-ethical position and personal attitude to the values of professional activity (humanism, charity and preservation of patients' life and health); cognitive, which characterizes the competence of future nurses in the field of professional ethics, understanding of the norms and principles of medical deontology; personal, represented by professionally important moral qualities of the individual, and active, that finds expression in the formation of practical skills to establish constructive relationships with subjects of the healing process on the basis of norms and values of medical ethics and deontology. According to the distinguished components, the criteria (motivational-value, cognitive, personal, activity) and indices of future nurses’ professional ethics formation were determined. Considering the distinguished criteria and indicators made it possible to identify and describe three levels of future nurses’ ethics: high (value-reflective), medium (normative-reproductive) and low (empirically-intuitive). The pedagogical model of future nurses’ professional ethics formation was developed on the consideration basis of the content and specifics of the moral and ethical aspect of the nurses’ professional activity, as well as the educational process organizational peculiarities in the medical college. It includes four stages functional-purposal, contentual-active, management-technological, evaluative-effective. It reflects the purpose, tasks, pedagogical conditions, forms, methods, stages and levels of students' professional ethics development in the professional training process.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки : методичні рекомендації
Біліченко, О. В.; Биличенко, А. В.; Bilichenko, O. V. (Вінниця : Твори, 2019)Методичні рекомендації містять матеріали щодо формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки в медичному коледжі. Зміст методичних рекомендацій зорієнтований на формування у майбутніх ... -
Формування професійної етики майбутніх медичних сестер
Біліченко, Олександр (Вінниця : ВДПУ, 2021)Професійна етика медичної сестри є професійно важливою інтегративною якістю особистості, що поєднує в собі засвоєні у процесі професіоналізації гуманістичні ціннісні орієнтації, професійно-етичні норми та етично значущі ... -
Аналіз результатів формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки
Біліченко, О. В. (Вінниця : ВДПУ, 2019)У статті аналізуються результати експериментальної перевірки визначених педагогічних умов і розробленої моделі формування професійної етики майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки. Професійна етика медичної ...