Show simple item record

dc.contributor.authorСтрижак, Д. О.
dc.contributor.authorШиян, Н. І.
dc.contributor.authorСтрижак, С. В.
dc.contributor.authorКриворучко, А. В.
dc.date.accessioned2023-11-13T20:57:17Z
dc.date.available2023-11-13T20:57:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationСтрижак Д. О., Шиян Н. І. Формування дослідницької компетентності учнів при вивченні хімії / Д. О. Стрижак, Н. І. Шиян, С. В. Стрижак, А. В. Криворучко // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук. – Вінниця: ВДПУ, 2023.– № 4. – С. 154-164.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 373.5.016:54]:37.091.33-027.22:001
dc.identifier.otherDOI: 10.31652/2786-5754-2023-4-154-164
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/11309
dc.descriptionПедагогіка. Хімія. Методика викладання.uk_UA
dc.description.abstractУ роботі теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено технологію формування дослідницької компетентності учнів при вивченні хімії у закладах загальної середньої освіти. В умовах модернізації освіти основним способом активізації пізнавальної активності школярів є дослідження і творчість. Тому актуальним стає пошук вирішення проблеми формування та розвитку у школярів дослідницької компетентності. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні, розробленні та експериментальній перевірці технології формування дослідницької компетентності учнів при вивченні хімії у закладах загальної середньої освіти. У процесі дослідження було використано такі методи: теоретичні: вивчення наукових джерел та нормативних документів у галузі освіти, аналіз, синтез, систематизацію, порівняння, узагальнення; емпіричні: педагогічний експеримент (констатувальний і формувальний етапи), опитування, спостереження, бесіду, анкетування, метод експертних оцінок; статистичні: описову статистику та критерій χ2Пірсона. У статті обґрунтовано технологію формування дослідницької компетентності учнів при вивченні хімії у закладах загальної середньої освіти у єдності мотиваційно-цільового, змістово-процесуального, рефлексійно-оцінного блоків та наведено результати експериментальної перевірки її ефективності. Аналіз результатів експериментальної роботи засвідчив ефективність запропонованої технології, що підтверджено позитивною динамікою рівнів сформованості дослідницької компетентності в учнів експериментальної групи. Особливості технології формування дослідницької компетентності учнів при вивченні хімії полягають у впровадженні різних форм науково-дослідницької роботи учнів в урочний та позаурочний час як невід‟ємної частини навчання та комплексному використанні методів навчання: дослідницьких, евристичних, інтерактивних, когнітивних, продуктивних; використанні засобів стимулювання інтересу до планування й організації дослідження (портфоліо, навчальний проєкт, інформаційно-комунікаційні технології тощо).uk_UA
dc.description.abstractThe article theoretically substantiates, develops and experimentally verifies the technology of formation of students' research competence when studying chemistry in institutions of general secondary education. In the conditions of modernization of education, research and creativity are the leading way to activate the cognitive activity of students. Therefore, the search for a solution to the problem of formation and development of research competence among schoolchildren becomes urgent. The purpose of the research is the theoretical justification, development and experimental verification of the technology of forming research competence of students when studying chemistry in institutions of general secondary education. Research methods were used in the research process: theoretical: study of scientific sources and regulatory documents in the field of education, analysis, synthesis, systematization, comparison, generalization; empirical: pedagogical experiment (determinative and formative stages), survey, observation, interview, questionnaire, method of expert evaluations; statistical: descriptive statistics and Pearson's χ2 test. The article substantiates the technology of forming students' research competence when studying chemistry in institutions of general secondary education in the unity of motivational-goal, content-procedural, reflective-evaluative blocks, and gives the results of experimental verification of its effectiveness. The analysis of the results of the experimental work confirmed the effectiveness of the proposed technology, which was confirmed by the positive dynamics of the levels of the formation of research competence among the students of the experimental group. The peculiarities of the technology of forming the research competence of students when studying chemistry consist in the implementation of various forms of scientific research work of students in class and extracurricular time as an integral part of education and the complex use of teaching methods: research, heuristic, interactive, cognitive, productive; using means of stimulating interest in research planning and organization (portfolio, educational project, information and communication technologies, etc.).en
dc.subjectдослідницька компетентністьuk_UA
dc.subjectучніuk_UA
dc.subjectпедагогічна технологіяuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectдослідницький експеримент з хіміїuk_UA
dc.subjectresearch competenceuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectpedagogical technologyuk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectresearch experiment in chemistryuk_UA
dc.titleФормування дослідницької компетентності учнів при вивченні хіміїuk_UA
dc.title.alternativeFormation of students' research competence in the study of chemistryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record