DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Шістдесят тоталітарних років: зображальне мистецтво України. Кн. 1
(Київ : Видавництво «Ліра-К», 2025) Роготченко, Олексій
Монографію присвячено дослідженню українського зображального мистецтва й архітектури 1920–1980-х років – періоду вітчизняної історії, на який випали найтяжчі випробування долі: громадянська війна, боротьба з мистецькими угрупованнями, голод, Голодомор, колективізація, українізація, фізичне знищення інтелігенції, Друга світова війна, боротьба з космополітизмом, залякування творчого люду, панування соціалістичного реалізму як єдиного методу і стилю в культурі, «відлига», нонконформізм, закінчення часу тоталітарної сваволі. Автор окреслив суспільно-політичне й соціально-психологічне тло, створювану радянськими ідеологами одновекторність розвитку художньої культури та неминучу жорстку залежність митця від цих обставин. У дослідженні розкрито особливий різновид радянського мистецького тоталітаризму в Україні та його несхожість з іншими тоталітарними системами. Уперше всебічно висвітлено особливості художнього процесу в східній та центральній частині України зазначеного періоду з погляду його сприйняття митцем. Здійснено спробу спростувати міфи про відсутність опору методу соціалістичного реалізму, нав’язаному владою, упродовж зазначеного періоду. Автор показує унікальну українську ідентичність як засіб боротьби з тоталітаризмом і пояснює етимологію багатьох подій, що трапилися в цей період. Введено до наукового обігу невідомі раніше документи, художні твори тощо. У виданні репрезентовано суто авторську позицію щодо розвитку вітчизняної культури зазначеного періоду, яка може не збігатися з думками інших дослідників. Книга розрахована на мистецтвознавців, культурологів і широкий загал читачів, яким небайдужа історія українського мистецтва.
Item
Духовність сьогодення: релігійні та релігієзнавчі видання у фонді бібліотеки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
(Вінниця : ТОВ «Планер», 2015) Білоус, В. С.
У статті висвітлено питання діяльності університетської бібліотеки щодо виконання просвітницької функції, вивчення історії і культури українського народу. Різними методами та формами бібліотека сприяє здобуттю знань з релігії і релігієзнавства, християнському вихованню, відродженню національних духовних традицій. Особливу увагу приділено релігійним та релігієзнавчим виданням у фонді книгозбірні.
Item
Дослідження історії бібліотеки – важлива складова бібліотечного краєзнавства
(Кам’янець-Подільський, 2015) Білоус, В. С.
У статті розглянуто питання вивчення історії бібліотеки як складової бібліотечного краєзнавства. Відображено роль та значення методу усної історії під час науково-краєзнавчих досліджень. Висвітлено досвід роботи бібліотеки Вінницького педуніверситету.
Item
Усна історія як метод краєзнавчого дослідження історії бібліотеки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
(Вінниця : ВДПУ, 2015) Білоус, В. С
У статті розглянуто питання вивчення історії бібліотеки як важливої складової бібліотечного краєзнавства. Відображено роль та значення методу усної історії під час наукових досліджень. Висвітлено досвід роботи бібліотеки Вінницького педуніверситету з використання методу усної історії у краєзнавчому дослідженні історії освітянської книгозбірні.
Item
Композиційні закономірності декоративного рисунка
(Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2025) Шинін О. С.; Москалюк А. О.; Супрун Е. І.
У статті розглянуто основні композиційні закономірності декоративного рисунка як особливої форми художньої творчості. Досліджено специфіку трансформації реальних форм у декоративні образи через процес стилізації та проаналізовано ключові принципи організації декоративної композиції: ритм, симетрію та асиметрію, контраст, стилістичну єдність. Особливу увагу приділено взаємодії форми та контрформи, функціонуванню негативного простору, а також значенню масштабу, пропорцій та композиційного центру в декоративному рисунку.