Роль бібліотеки у формуванні інклюзивної компетентності майбутніх педагогів: актуальність, напрями, досвід
View/ Open
Date
2020-10-08Author
Білоус, В.С.
Белоус, В.С.
Bilous, V. S.
Бровчак, Л.С.
Бровчак, Л.С.
Brovchak, L. S.
Metadata
Show full item recordAbstract
У пропонованій статті здійснено короткий огляд актуального стану впровадження інклюзії в Україні. Визначено важливість даної теми. Визначено термін інклюзивна освіта та показано важливість підготовки висококваліфікованих педагогів в умовах інклюзивної освіти. Проаналізовано сутність інклюзивної компетентності вчителя як наукової категорії. Проаналізовано публікації (журнали, книги, матеріали конференцій, публікації в соціальних мережах) у галузі бібліотекознавства та педагогіки, присвячені ролі бібліотек у формуванні інклюзивної компетентності. Акцентовано увагу на досвід роботи бібліотеки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського щодо створення інклюзивного бібліотечного простору. Використовуючи різноманітні форми і методи роботи, бібліотека сприяє впровадженню новітніх освітніх стандартів, серед яких – інклюзивна освіта. Висвітлено роль університетської бібліотеки як важливої ланки в забезпеченні інклюзивного навчання. Виділені основні напрями та аспекти впровадження інклюзивного проєкту «Бібліотека без меж». Визначено подальшу стратегію діяльності бібліотеки – формування інклюзивного простору та інклюзивної бібліотеки. В предлагаемой статье осуществлен краткий обзор актуального состояния внедрения инклюзии в Украине. Определено важность данной темы. Определено термин инклюзивное образование и показана важность подготовки высококвалифицированных педагогов в условиях инклюзивного образования. Проанализированы сущность инклюзивной компетентности учителя как научной категории. Акцентировано внимание на опыте работы библиотеки Винницкого государственного педагогического университета имени Михаила Коцюбинского по созданию инклюзивного библиотечного пространства. Используя разнообразные формы и методы работы, библиотека способствует внедрению новейших образовательных стандартов, среди которых - инклюзивное образование. Освещена роль университетской библиотеки как важного звена в обеспечении инклюзивного обучения. Выделены основные направления и аспекты внедрения инклюзивного проекта «Библиотека без границ». Определена стратегия деятельности библиотеки - формирование инклюзивного пространства и инклюзивной библиотеки. The proposed article provides a brief overview of the current state of inclusion implementation in Ukraine. The term inclusive education is defined and the importance of training highly qualified teachers in the conditions of inclusive education is shown. Emphasis is placed on the experience of the library of Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University in creating an inclusive library space.