Афіксація як найпродуктивніший спосіб творення неологізмів у сучасному англомовному медіа дискурсі
View/ Open
Date
2017Author
Гаєва, Д. О.
Гаевая, Д. А.
Haeva, D. O.
Прокопович, Н. Ю.
Прокопович, Н. Ю.
Prokopovych, N. Y.
Metadata
Show full item recordAbstract
Статтю присвячено дослідженню афіксації як найпродуктивнішого способу творення неологізмів в англомовному медіа дискурсі початку ХХІ сторіччя на матеріалі британських газет "The Observer", "The Daily Mail" та "The Independent" за період з 2002-гого по 2017-ий рр. У статті описано основні продуктивні афікси та класифіковано за частотністю їх вживання на шпальтах сучасної британської преси. Досліджуваний спосіб творення неологізмів проілюстровано численними прикладами сучасного англомовного медіа дискурсу. Статья посвящена исследованию аффиксации как продуктивного способу создания неологизмов в англоязычном медиа дискурсе начала ХХI на материалах британских газет "The Observer", "The Daily Mail" и "The Independent" за период с 2002-го по 2017-ый гг. В статье описаны основные продуктивные аффиксы и класифицированно за частотою их употребления на страницах современной британской прессы. Исследованный способ создания неологизмов проиллюстрировано многочисленными примерами современного янглоязычного медиа дискурса. The article investigates the affixation as a productive means of formation of neologisms in the modern English media discourse at the beginning of the XXI century based on the material of the British newspapers "The Observer", "The Daily Mail" and "The Independent" from 2002 till 2017. The article shows the most productive affixes and classifies them according to the frequency of their usage in the British newspapers. The way of formation of the neologisms under our investigation has been illustrated by means of numerous examples of the modern English discourse.