Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Інституційний репозитарій

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Використання проблемних завдань на уроках української мови як засобу розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Спірюгова, В. В.
У сучасній освіті постає суперечність між зростаючим обсягом інформації та обмеженими можливостями навчального процесу, що зумовлює необхідність його постійного вдосконалення. Останніми роками поряд зі змінами у навчальних програмах активно шукають ефективні способи розвиваючого навчання. Основними напрямками цього пошуку є програмне, програмоване та диференційоване навчання. Особливу увагу приділяють проблемному навчанню, головна мета якого полягає у формуванні активного ставлення учнів до здобуття знань, стимулюванні їхньої самостійної пізнавальної діяльності та розвитку індивідуальних творчих здібностей. Проблемне навчання виступає ключовим засобом активізації мислення школярів, формування в них інтересу до знань і мотивації до навчання, а також є важливою умовою розвитку їхньої творчості. Дипломна робота включає вступ, два розділи, висновки, список використаних джерел та додатки. У першому розділі висвітлено теоретичні засади проблемного навчання: проведено аналіз основних понять дослідження, простежено еволюцію розвитку проблемного навчання, а також розглянуто його місце у теорії та практиці сучасної початкової школи. Другий розділ присвячено методичним аспектам застосування проблемних завдань на уроках української мови в початковій школі. Зокрема, описано результати діагностики рівнів пізнавального інтересу молодших школярів, визначено типи проблемних завдань і їхнє місце у навчальному процесі. У висновках підсумовано ключові результати дослідження, а в додатках представлено методичні матеріали. Отримані результати можуть бути використані як у практичній діяльності вчителів початкової школи, так і під час практичних занять у закладах вищої освіти.
Формування екологічної культури молодших школярів на уроках української мови
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Сорокатюк, Л. В.
Екологічна освіта та виховання сьогодні є одним із пріоритетних завдань як в Україні, так і у світі, що закріплено в багатьох документах і нормативних актах екологічного спрямування. Початкова школа відіграє ключову роль у формуванні екологічно свідомої особистості, адже саме на цьому етапі діти отримують перші знання про природне та соціальне середовище, знайомляться з цілісним уявленням про світ і засвоюють науково обґрунтовані, гуманні підходи до суспільства. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Перший розділ присвячений теоретико-методологічним засадам формування екологічної культури: аналізу історії цієї проблеми в контексті шкільної освіти та педагогічної думки, визначенню наукових основ екологічного виховання молодших школярів відповідно до сучасних викликів, а також характеристиці рівня сформованості екологічної культури у дітей молодшого шкільного віку. Другий розділ акцентує увагу на особливостях екологічного виховання на уроках української мови, зокрема через систему мовно-мовленнєвих завдань та вправ екологічного змісту. Також розглядаються особливості формування екологічної культури учнів молодшого шкільного віку засобами інтегрованих уроків, описано результати експериментального дослідження. У висновках підсумовано основні результати дослідження, а в додатках подано методичні матеріали, фотоілюстрації та інші супровідні матеріали. Отримані результати можуть бути застосовані в практичній діяльності вчителів початкової школи, а також під час проведення практичних занять у закладах вищої освіти.
Розвиток мовлення учнів початкової школи засобами інтерактивних технологій на уроках української мови
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Лучко, Л. М.
Дипломна робота присвячена дослідженню процесу розвитку мовлення учнів початкової школи засобами інтерактивних технологій на уроках української мови. Перший розділ «Теоретичні основи проблеми дослідження» присвячений вивченню сутності інтерактивних технологій, їх змісту, класифікацій, основних функцій, переваг та головних аспектів їх впровадження на уроки української мови з метою розвитку мовлення у молодших школярів. Другий розділ «Методичні аспекти використання сучасних інтерактивних технологій на уроках української мови в сучасній школі» містить розроблені педагогічні умови використання інтерактивних технологій на уроках української мови в початковій школі та висвітлений аналіз результатів педагогічного експерименту, спрямованого на перевірку ефективності використання виокремлених педагогічних умов. У розділі проведено детальний аналіз методів, засобів та прийомів впровадження інтерактивних технологій навчання на різних етапах уроку української мови з метою розвитку мовлення в молодших школярів. Заслуговує уваги і опис творчого досвіду вчителів початкових класів щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови у початковій школі.
Іллінецька астроблема – геологічний феномен Вінниччини
(Вінниця : ВДПУ, 2014) Корінний, В. І.
Ойконімія Іллінецького району Вінницької області
(Вінниця : ВДПУ, 2014) Квасневська, О. О.
Розглянуто формування топонімічної системи Іллінецького району Вінницької області. Встановлені зв’язки між історичними чинниками та формуванням власних назв населених пунктів. Виділені ойконімічні групи, що утворились від назв рослин, тварин, імен людей, призвіщ, форм рельєфу. Прослідковані зв’язки з іншомовними назвами, що утворились в ході історичних подій. За даними лінгвістичних досліджень виявлено, що суфікси – ів ( -їв), -ин – слугують та слугували засобами виразу належності.