Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Інституційний репозитарій

Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Підготовка майбутніх докторів філософії за освітньо-науковою програмою «Теорія та методика навчання хімії»
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Блажко, О. А.; Блажко, А. В.; Чайченко, Н. Н.; Худоярова, О. С.
У статті розкривається питання підготовки докторів філософії як важливої умови розвитку науково- освітнього потенціалу сучасного суспільства. Мета статті – акцентувати увагу на об’єктивній необхідності у підготовці докторів філософії з предметної спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) для забезпечення подальшого розвитку галузі теорії та методики навчання хімії та у розкритті змісту й структури освітньо-наукової програми «Теорія та методика навчання хімії», що покликана її забезпечити. Здійснений статистичний аналіз забезпеченості освітніх та наукових установ нашої держави фахівцями вищої кваліфікації з теорії та методики навчання хімії засвідчує об’єктивну необхідність підготовки докторів філософії з предметної спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка як для забезпечення якості надання освітніх послуг на усіх рівнях вищої освіти, так і для сприяння розвитку наукової галузі теорії та методики навчання хімії в цілому. У статті наведено характеристику освітньо-наукової програми «Теорія та методика навчання хімії» з предметної спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, що реалізується у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського. Метою освітньо-наукової програми визначено підготовку фахівців на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти (восьмий кваліфікаційний рівень за Національною рамкою кваліфікацій), здатних формулювати і розв’язувати комплексні наукові й практичні проблеми в галузі теорії та методики навчання хімії, організовувати та здійснювати науково-дослідну та освітню діяльність. У програмі визначено інтегральну, загальні та спеціальні компетентності та сформульовано результати навчання, які повинен демонструвати доктор філософії предметної спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія). Також розкрито зміст освітньої та наукової складових програми «Теорія та методика навчання хімії» й охарактеризовано освітні компоненти, які забезпечують досягнення програмних результатів навчання.
Item
Вивчення загальноосвітнього курсу хімії в медичних закладах фахової передвищої освіти як педагогічна проблема
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Ільченко, І. В.
Мета статті полягає у аналізі дисертаційних досліджень, які розкривають особливості навчання хімії у фахових медичних коледжах, та у визначенні основних напрямів власного наукового дослідження. У ході виконання дослідження були використані такі теоретичні методи наукового пошуку, як аналіз, порівняння та узагальнення. Аналіз дисертаційних досліджень вітчизняних науковців засвідчив багатовекторний характер підходів до вирішення методичних проблем навчання хімії у медичних закладах фахової передвищої освіти. Запропоновані науковцями моделі інтегративно-диференційованого, професійно спрямованого та інноваційного навчання демонструють значний потенціал у підвищенні якості хімічної підготовки студентів. Важливим досягненням є створення ефективних педагогічних умов, розробка навчально- методичних матеріалів та інтеграція сучасних інформаційних технологій, які забезпечують мотивацію до самостійного навчання, підвищують рівень професійної компетентності й сприяють формуванню цілісної системи знань. Однак проаналізовані дисертаційні дослідження не розкривають проблему формування предметної компетентності з хімії в студентів медичних коледжів у процесі вивчення загальноосвітнього курсу хімії, що пояснює актуальність та перспективність подальшого наукового пошуку. Враховуючи аналіз дисертаційних досліджень та сучасні вимоги до організації загальноосвітньої підготовки студентів медичних закладів фахової передвищої освіти, а також дидактичне значення навчального предмету «Хімія» для формування професійної компетентності майбутнього медичного працівника, визначено, що основним перспективним напрямом власного наукового пошуку з формування у студентів предметної компетентності з хімії є реалізація професійно орієнтованого навчання загальноосвітнього курсу хімії.
Item
Оцінка практичного стану впровадження stem-технологій на уроках хімії в закладах загальної середньої освіти
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Сергєєв, О. В.
Мета статті полягає у розкритті основних результатів дослідження практичного стану впровадження STEM-технологій у навчанні хімії в закладах загальної середньої освіти, характеристиці основних елементів STEM-навчання й аналізі їх впливу на підвищення рівня навчальних досягнень учнів, виявлення основних перешкод, що постали перед вчителями закладів загальної середньої освіти на шляху впровадження даних технологій у освітній процес. При написанні статті були використані такі методи дослідження: анкетування, аналіз наукової літератури, узагальнення педагогічного досвіду. На основі аналізу літературних джерел з’ясовано, що деякі аспекти застосування STEM- технологій у навчанні хімії розкриваються у публікаціях вітчизняних науковців та вчителів-практиків. Однак, ці дослідження мають практичний характер та не розкривають теоретичні та методичні засади реалізація STEM-орієнтованого підходу у навчанні хімії учнів закладів загальної середньої освіти. На основі результатів проведеного дослідження зроблено висновок про те, що сучасні учителі хімії, незалежно від місцезнаходження та стажу педагогічної діяльності, використовують STEM-орієнтовані підходи до навчання учнів, проте, кількість педагогів, що користується ними на постійній основі незначна. За результатами дослідження, визначено протиріччя між оцінкою впливу STEM-освіти на підвищення рівня навчальних досягнень учнів та невідповідністю матеріально-технічного забезпечення закладів освіти до потреб Нової української школи, відсутністю методично обґрунтованих матеріалів для реалізації даних технологій та підходів, відсутністю належного рівня підготовки учителів та відсутністю мотивації учасників освітнього процесу.
Item
Медіа-платформа «Мій Мирноград»: від ідеї до реалізації : дипломна робота
(Вінниця : ВДПУ, 2024) Полієнко, Д.
У роботі детально описуються етапи створення та процес розробки медіа-платформи «Мій Мирноград», де в контексті міста Мирнограда існує потреба в створенні та роботі незалежної ефективної медіа-платформи для підвищення інформованості та сприяння взаємодії громади. Метою дослідження є розробка та реалізація медіа-платформи «Мій Мирноград», спрямованої на забезпечення доступу до актуальної інформації та створення платформи для взаємодії мешканців міста. У роботі використовується комплекс методів дослідження, включаючи аналіз сучасного стану медіа-простору міста, розробку концепції платформи, процес розробки та впровадження програмного забезпечення, а також оцінку ефективності реалізованого проекту. Під час дослідження було розроблено та успішно впроваджено медіа-платформу «Мій Мирноград», яка надає мешканцям міста доступ до актуальної інформації та можливості для взаємодії та обміну думками. Задля кращого розуміння даного питання був проведений аналіз цільової аудиторії, місії, цінностей та ключових повідомлень медіа-платформи.