Show simple item record

dc.contributor.authorДмітренко, Н. Є.
dc.date.accessioned2021-07-05T13:12:44Z
dc.date.available2021-07-05T13:12:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationДмітренко Н. Є. Дефінітивний аналіз інтерпретації поняття «автономне навчання» / Н. Є. Дмітренко // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць / ред. кол.: В. І. Шахов, О. В. Акімова, В. І. Бондар та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця : Твори, 2018. – Вип. 56. – С. 15-21uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378+37.091(045)
dc.identifier.otherDOI 10.31652/2415-7872-2018-56-15-21
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8854
dc.descriptionПедагогіка. Дидактика. Автономне навчання. Дефінітивний аналізuk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто дефінітивний аналіз інтерпретації поняття «автономне навчання». Автором представлено змістовне наповнення поняття з позиції психології, педагогіки і методики навчання іноземних мов. У статті надано тлумачення терміну відомих зарубіжних дослідників проблеми автономного навчання. Автором проведено порівняльний аналіз представлених дефініцій автономного навчання і, на їхній основі, здійснена спроба обґрунтування власного визначення автономного навчання.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the definitive analysis of the interpretation of the concept of “autonomous learning”. The author presents the content of the concept from the point of view of psychology, pedagogy and teaching methods of foreign languages. The article gives the interpretation of the term of the well-known foreign researchers of the problem of autonomous learning. The author gives a comparative description of the main fundamentals of autonomous learning and follows how the interpretation of the main categories of autonomous learning is changed in the historical retrospective. It is revealed that the concept of autonomous learning is a general pedagogical category, the emergence of which was caused by a number of social, political and economic factors. The author presents and analyses the factors that influence on the successful implementation of autonomous learning and have become an incentive to increasing the popularity of the foreign language, and the concept of autonomous learning throughout the world. Based on the main ideas of the concept, the author concludes that the task of educators is to help the student to check the current level of learning autonomy and plan further opportunities on the formation of strategies and levels of autonomous learning. The author carries out a comparative analysis of the presented definitions of autonomous learning and, based on these definitions, it is made an attempt to substantiate the author’s determination of autonomous learning. The study of the problem of autonomous learning remains current, in connection with the increased need for self-education for the successful functioning of the individual in the society of a globalizing environment and the development of innovative technologies.en
dc.publisherВінниця : Твориuk_UA
dc.subjectавтономне навчанняuk_UA
dc.subjectавтономністьuk_UA
dc.subjectавтономна навчальна діяльністьuk_UA
dc.subjectавтономія учня(студента)uk_UA
dc.subjectнавчальна автономіяuk_UA
dc.subjectсамостійністьuk_UA
dc.subjectautonomous learninguk_UA
dc.subjectautonomyuk_UA
dc.subjectautonomous educational activityuk_UA
dc.subjectautonomy of student (student)uk_UA
dc.subjecteducational autonomyuk_UA
dc.subjectindividual workuk_UA
dc.titleДефінітивний аналіз інтерпретації поняття «автономне навчання»uk_UA
dc.title.alternativeDefinitive analysis of interpretation of the concept “autonomous learning”uk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record