Show simple item record

dc.contributor.authorБрилін, Б. А.
dc.contributor.authorБриліна, В. Л.
dc.date.accessioned2021-05-26T19:15:46Z
dc.date.available2021-05-26T19:15:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationБрилін Б. А. Педагогічний аспект проблеми розвитку обдарованих студентів мистецьких спеціальностей / Б. А. Брилін, В. Л. Бриліна //Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць / ред. кол.: В. А. Фрицюк, В. І. Шахов, О. В. Акімова та ін. ; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця : Твори, 2019. – Вип. 57. – С. 67-70uk_UA
dc.identifier.otherУДК 378.132:37.036(043.3)
dc.identifier.otherDOI 10.31652/2415-7872-2019-57-67-70
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/8507
dc.descriptionОсвіта. Професійна освіта. Мистецтво. Обдаровані студентиuk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено розгляду різних підходів до проблеми розвитку музично обдарованих студентів у вищих навчальних закладах. Проаналізовано деякі теоретико-методичні засади їхньої професійної підготовки на підставі загальнонаукових принципів і конкретно мистецьких можливостей.Виокремлено основні структурні складові музичної обдарованості: здібності, творча діяльність, уява та інші. У статті також закцентовано увагу, на тому, що робота з обдарованими студентами-музикантами потребує не лише відповідне методичне портфоліо, але й активне творче та наукове забезпечення педагогічних дій у процесі навчання.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the consideration of various approaches to investigation the problem of professional development of musical specialties gifted students at higher educational establishments and colleges. Certain theoretical and methodological principles of their professional training on the basis of general scientific principles and specific artistic abilities have been analyzed. The author determines the main structural constituents (aspects) of student’s musical talent: aptness, professional abilities, creative activity, imagination etc. The author also emphasizes the standpoint that work with talented musicians-students requires not only appropriate methodological portfolio but active creative and scientific implementation of pedagogical actions in the process of learning. Besides the new approaches to solving the problem of musically gifted students training at higher educational institutions has been proposed. Theoretical and methodological foundations of musically gifted students’ professional training on the basis of methodological principles, general scientific and specific scientific approaches have been elaborated and substantiated for the first time. The structural components of musical giftedness and orientation to creative musical activities have also been theoretically grounded. The fundamentals of the conception of musically gifted students’ professional training at higher educational institutions have been formulated. The preparedness of musically gifted students’ professional training which include interrelated components have been worked out, theoretically proved and experimentally verified.en
dc.publisherВінниця : Твориuk_UA
dc.subjectрозвиток обдарованості студентів-музикантів у вищих навчальних закладахuk_UA
dc.subjectмузична творчістьuk_UA
dc.subjectпсихолого-педагогічний підхідuk_UA
dc.subjectметодичне забезпеченняuk_UA
dc.subjectdevelopment of gifted musicians-students in higher schoolsuk_UA
dc.subjectmusical creative activityuk_UA
dc.subjectpsychological and pedagogical approachesuk_UA
dc.subjectmethodological implementationuk_UA
dc.titleПедагогічний аспект проблеми розвитку обдарованих студентів мистецьких спеціальностейuk_UA
dc.title.alternativePedagogical aspect of the problem of musical specialties gifted students developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record