Педагогічні умови формування здатності майбутнього вчителя до професійно-педагогічної самооцінки: дипломна робота
Abstract
У дослідженні обґрунтована структура здатності майбутнього вчителя до ППСО і змісту її складових, покладених в основу нормативної моделі формування означеної здатності. Зміст емоційно-ціннісної складової утворюють професійно-педагогічна спрямованість, мотивація, ціннісні орієнтації, потреби, самоставлення й уміння, що виявляються в них, і особисті якості. Зміст когнітивної складової представлений у вигляді знань про зміст і механізми ППСО, про професійно значущі особисті якості вчителя, про особливості формування самооцінки школярів про себе як майбутнього вчителя й умінь, заснованих на властивостях функціональних систем. Зміст конативної складової утворюють уміння самоаналізу, самоконтролю, саморегуляції і відповідні ним якості особистості майбутнього вчителя. У процесі дослідження ми дійшли висновку, що здатність до ППСО належить до загальних здібностей особистості, оскільки самооцінювання властиве кожній людині і здійснюється в будь-якій діяльності, здібність до професійно-педагогічної самооцінки є спеціальною здатністю, оскільки здійснюється в педагогічній діяльності. В результаті аналізу суті здатності майбутнього вчителя до ППСО ми визначили, що вказана здатність є особистісним утворенням,що інтегрує знання стосовно самооцінки, уміння і пов'язані з ними особисті якості, що дозволяють адекватно сприймати, критично оцінювати власні дії, які реалізовуються в навчальній педагогічній діяльності й забезпечують її успішність.