Врахування психологічних особливостей темпераменту молодших школярів у навчальному процесі загальноосвітнього навчального закладу
View/ Open
Date
2016Author
Мельник, К. О.
Мельник, К. О.
Melnyk, K. O.
Metadata
Show full item recordAbstract
Необхідність розроблення нових підходів щодо використання методів навчання спричинено рядом факторів: значні зміни відбуваються в методичній основі теорії навчання і методів навчання; на зміну потреб суспільства прийшла парадигма гуманістичного, особистісно-орієнтованого навчання; збагачується теоретичний, методичний і практичний набір психолого-педагогічної діагностики, що дає можливість удосконалити діагностичний інструментарій дослідження ефективності використання методів навчання. Всі ці обставини потребують теоретичного обґрунтування умов використання методів навчання учнів початкових класів. Однією з таких умов є врахування індивідуальних особливостей молодших школярів при виборів методів навчання. Темперамент – це поєднання індивідуально-психологічних особливостей особистості, які характеризують динамічну і емоційно-вольову сторони її поведінки і діяльності. Темперамент є вродженою характеристикою, а значить, його не можна змінити. Від темпераменту залежить ступінь та характер впливу на діяльність як зовнішніх умов, так і внутрішніх тобто індивідуально-психологічних властивостей людини. Тому потрібно в найбільшій мірі враховувати саме темперамент дитини в навчально-виховному процесі. Такий підхід суттєво підвищить ефективність навчально - виховного процесу з молодшими школярами. В статті наведено конкретні рекомендації для створення оптимальних умов навчання учнів кожного типу темпераменту Необходимость разработки новых подходов по использованию методов обучения вызвано рядом факторов: значительные изменения происходят в методической основе теории обучения и методов обучения; на изменение потребностей общества пришла парадигма гуманистического, личностно-ориентированного обучения; обогащается теоретический, методический и практический набор психолого-педагогической диагностики, что позволяет усовершенствовать диагностический инструментарий исследования эффективности использования методов обучения. Все эти обстоятельства требуют теоретического обоснования условий использования методов обучения учащихся начальных классов. Одним из таких условий является учет индивидуальных особенностей младших школьников при выборе методов обучения. Темперамент - это сочетание индивидуально-психологических
особенностей личности, характеризующих динамическую и эмоционально-волевую стороны его поведения и деятельности. Темперамент является врожденной характеристикой, а значит, его нельзя изменить. От темперамента зависит степень и характер влияния на деятельность как внешних условий, так и внутренних то есть индивидуально-психологических свойств человека. Поэтому нужно в наибольшей степени учитывать именно темперамент ребенка в учебно-воспитательном процессе. Такой подход существенно повысит эффективность учебно - воспитательного процесса с младшими школьниками. В статье приведены конкретные рекомендации для создания оптимальных условий обучения учащихся каждого типа темперамента The need to develop new approaches to the use of teaching methods is caused by several factors: significant changes occur in the methodical basis of learning theory and teaching methods; to the changing needs of society has come the paradigm of humanistic, student-centered learning; the enriched theoretical, methodological and practical set of psychological and educational assessment, which allows diagnostic tools to improve research efficiency methods. All these factors need to study the terms of theoretical methods of teaching primary school pupils. One of these conditions is the consideration of the individual characteristics of younger pupils choosing teaching methods. Temperament is a combination of individual psychological personality traits that characterize the dynamic and emotional volitional aspects of its behavior and activity. Temperament is an innate characteristic, which means that it can not be changed. The degree and nature of the impact on activity as external and internal conditions namely individual psychological characteristics of man depends from temperament. Therefore, we must take into account to the greatest extent the temperament of the child in the educational process. This approach will significantly improve the effectiveness of teaching – educational process with younger students. The article contains concrete recommendations to create optimal conditions for learning students of each temperament type