Show simple item record

dc.contributor.advisorThe article is devoted to the problem of upbringing in the works of foreign literature of the 50s-60s of the 20th century and the role of artistic works in the formation of personality. The object of the study is the works "Lord of the Flies" by W. Golding, "The Collector" by J. Fowles, "Hello, Sadness" by F. Sagan and "The Catcher in the Rye" by J. D. Salinger, whose characters, children, teenagers or young people, are in the process of becoming a person. The influence of the family and the environment on the process of upbringing is traced. Various aspects of this problem, emphasized by the authors of the works, and the views of writers on the ways to solve it are analyzed.en
dc.contributor.authorТаратута, Світлана
dc.contributor.authorМельник, Тетяна
dc.date.accessioned2024-02-25T15:57:36Z
dc.date.available2024-02-25T15:57:36Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.citationТаратута С.Л., Мельник Т.М. Проблема виховання в літературі 50–60-х років ХХ ст.: до питання вивчення зарубіжної літератури другої половини ХХ ст. Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя: Матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (грудень 2020 р.) С.182–187uk_UA
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/11968
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі виховання в творах зарубіжної літератури 50–60-х років ХХ ст. та ролі художніх творів у становленні особистості. Об’єктом дослідження стають твори «Володар мух» В.Голдінга, «Колекціонер» Дж.Фаулза, «Добридень, смутку!» Ф.Саган та «Над прірвою в житі» Дж.Д.Селінджера, герої яких, діти, підлітки або молоді люди, перебувають у процесі становлення особистості. Простежено вплив родини та оточуючого середовища на процес виховання. Проаналізовано різні аспекти цієї проблеми, акцентовані авторами творів, та погляди письменників на шляхи її вирішення.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectпроблема вихованняuk_UA
dc.subjectзарубіжна літератураuk_UA
dc.subjectлітература 50-60-х років ХХ ст.uk_UA
dc.subjectвиховний потенціал літературиuk_UA
dc.subjectдеформація особистості підліткаuk_UA
dc.subjectроль художніх творів у становленні особистостіuk_UA
dc.subjectвивчення зарубіжної літератури другої половини ХХ ст.uk_UA
dc.subjectthe problem of upbringinguk_UA
dc.subjectforeign literatureuk_UA
dc.subjectliterature of the 50-60th of the 20th centuryuk_UA
dc.subjecteducational potential of literatureuk_UA
dc.subjectdeformation of the teenager personalityuk_UA
dc.subjectthe role of art works in the formation of personalityuk_UA
dc.subjectthe study of foreign literature of the second half of the 20th centuryuk_UA
dc.titleПроблема виховання в літературі 50–60-х років ХХ ст.: до питання вивчення зарубіжної літератури другої половини ХХ ст.uk_UA
dc.title.alternativeThe problem of upbringing in the literature of the 50-60s of the twentieth century: on the issue of studying foreign literature of the second half of the 20th centuryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record