Show simple item record

dc.contributor.authorСальникова, Світлана
dc.contributor.authorГоловкіна, Вікторія
dc.contributor.authorПуздимір, Микола
dc.contributor.authorГончарук, Яна
dc.date.accessioned2024-02-25T15:03:27Z
dc.date.available2024-02-25T15:03:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationВплив занять плаванням з елементами аквафітнесу на функціональну підготовленість дітей 11-15 років з наслідками бронхо-легеневих захворювань / Світлана Сальникова, Вікторія Головкіна, Микола Пуздимір, Яна Гончарук // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : збірник наукових праць / ред. кол.: В. М. Костюкевич (гол. ред.), Т. Б. Кутек (відп. ред.), Т. В. Вознюк (відпов. секр.) та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Випуск 15 (34). – Вінниця : Твори, 2023. – С. 460-469. – DOI: 10.31652/2071-5285-2023-15(34)-460-469uk_UA
dc.identifier.otherDOI: 10.31652/2071-5285-2023-15(34)-460-469
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/11967
dc.descriptionФізична культура. Медико-біологічні проблеми фізичного виховання, фізичної реабілітації та спорту. Плавання. Аквафітнесuk_UA
dc.description.abstractАктуальність теми дослідження. Зважаючи на стрімке збільшення у світовому масштабі вірусних хвороб, що викликають у хворих ускладнення дихальної системи, збільшення чисельності таких хворих і, як наслідок, перенавантаження лікувальних закладів, що забезпечують повноцінну реабілітацію, виникає потреба в розробці альтернативних програм реабілітації осіб з наслідками бронхо легеневих захворювань, які б сприяли пришвидшенню адаптації та поверненню усіх систем організму до фізіологічної норми. Мета – за динамікою показників функціональних проб Штагне та Генча експериментально обґрунтувати доцільність комплексного застосування в програмі реабілітації дітей 11-15 років з наслідками бронхо легеневих захворювань засобів плавання із використанням елементів аквафітнесу та вправ на затримку дихання у воді в стані відносного м’язового спокою. Методи дослідження: теоретичний аналіз, педагогічне спостереження, функціональні проби Штанге та Генча. Результати роботи. Під впливом занять плаванням із застосуванням елементів аквафітнесу та вправ на затримку дихання у воді в досліджуваних експериментальних груп незалежно від статі вірогідно покращилися результати виконання проб Штанге та Генча. Ефективність такого впровадження доведено вірогідно більшими показниками цих параметрів на різних етапах дослідження порівняно із вихідними даними та з показниками контрольних груп. Ключові висновки. Динаміка показників функціональної підготовленості хлопців і дівчат 11-15 років засвідчує доцільність використання у процесі фізичної реабілітації дітей, які мають наслідки бронхо-легеневих захворювань, засобів плавання з елементами аквафітнесу та вправ на затримку дихання, що доведено суттєвим збільшенням тривалості затримки дихання на вдиху та видиху порівняно із тими, хто такі засоби не використовував.uk_UA
dc.description.abstractRelevance of the research topic. Taking into account the rapid increase on a global scale of viral diseases that cause complications of the respiratory system in patients, the increase in the number of such patients and, as a result, the overloading of medical institutions that provide full rehabilitation, there is a need to develop alternative rehabilitation programs for people with the consequences of bronchopulmonary diseases , which would contribute to the acceleration of adaptation and the return of all body systems to the physiological norm. Purpose – аccording to the dynamics of the indicators of the functional tests of Shtagne and Gencha, experimentally substantiate the feasibility of the comprehensive use in the rehabilitation program of children aged 11-15 years with the consequences of bronchopulmonary diseases of swimming equipment using elements of aquafitness and exercises for holding breath in water in a state of relative muscle rest. Research methods: theoretical analysis, pedagogical observation, functional tests of Stange and Gench. Work results. Under the influence of swimming lessons with the use of elements of aquafitness and exercises for holding breath in water, the experimental groups studied, regardless of gender, probably improved the results of the Stange and Gench tests. The effectiveness of such implementation is proven by the likely higher indicators of these parameters at various stages of the study compared to the initial data and the indicators of the control groups. Key findings. The dynamics of indicators of functional readiness of boys and girls aged 11-15 years proves the expediency of using in the process of physical rehabilitation of children who have the consequences of broncho-pulmonary diseases, swimming equipment with elements of aquafitness and breathing exercises, which is proven by a significant increase in the duration of breathing during inhalation and exhalation compared to those who did not use such means.en
dc.publisherВінниця : Твориuk_UA
dc.subjectреабілітаціяuk_UA
dc.subjectплаванняuk_UA
dc.subjectаквафітнесuk_UA
dc.subjectбронхо-легеневі захворюванняuk_UA
dc.subjectrehabilitationuk_UA
dc.subjectswimminguk_UA
dc.subjectaquafitnessuk_UA
dc.subjectbronchopulmonary diseasesuk_UA
dc.titleВплив занять плаванням з елементами аквафітнесу на функціональну підготовленість дітей 11-15 років з наслідками бронхо-легеневих захворюваньuk_UA
dc.title.alternativeThe effect of swimming activities with elements of aquafitness on the functional fitness of children 11-15 years old with the consequences of broncho-pulmonary diseasesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record