Show simple item record

dc.contributor.authorКоломієць, А. М.
dc.contributor.authorБілик, Т. С.
dc.date.accessioned2023-05-30T17:18:58Z
dc.date.available2023-05-30T17:18:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКоломієць А. М., Білик Т. С. Реалізація виховного потенціалу уроків математики в умовах нової української школи. / А. М. Коломієць, Т. С. Білик // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. – Вінниця: ТОВ «Друк плюс», 2022. – Вип. 64. – С.78-87uk_UA
dc.identifier.otherУДК 372.851.22.21.3
dc.identifier.otherDOI: 10.31652/2412-1142-2022-64-78-87
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/11001
dc.descriptionПедагогіка. Вища освіта.uk_UA
dc.description.abstractУ статті зроблено спробу на основі виявлених особливостей реалізації вчителем початкової школи виховних цілей на уроці математики сформулювати рекомендації щодо підвищення ефективності цього процесу. Акцентовано на потужних потенційних можливостях змісту початкового курсу математики у вихованні молодших школярів. Серед проаналізованих ідей вчених щодо формулювання та реалізації виховної мети на уроці виокремлено дискусійні – науковців В.Бондаря та Ш.Амонашвілі. Проаналізовано результати анкетування вчителів початкової школи, здійснювалась впродовж листопада 2021 року. Результати анкетування дозволяють стверджувати, що вчителі початкової школи, які брали участь в опитуванні: а) розуміють доцільність наскрізності процесу виховання, що є однією з вимог Концепції «Нова українська школа»; б) намагалися реалізувати виховні завдання на уроках математики і раніше, до впровадження Концепції НУШ (28,6 % респондентів); в) реалізують найефективніше принцип особистісного підходу та зв’язку виховання з життям, працею. Розглянуто приклади здійснення виховних впливів на дітей у процесі формування навичок лічби (порядкової, хаотичної), розв’язування сюжетних задач, роботи дітей у малих групах. Сформульовано поради вчителям початкової школи щодо реалізації потенційних можливостей змісту початкового курсу математики, що охоплюють: наявність партнерських стосунків з учасниками освітнього процесу (учнями та батьками), глибоке, систематичне та різнобічне вивчення індивідуальних особливостей дітей, збільшення відсотку проблемних методів на уроці математики, порівняно з репродуктивними та пояснювальними. Визначено напрями подальших досліджень: виявлення стану реалізації вчителями особистісного підходу до дітей на уроках математики (вибору ними методів та прийомів) та пошуку підходів до реалізації принципів суспільної спрямованості виховання, єдності свідомості та поведінки у вихованні, єдності педагогічних вимог школи, сім’ї та громадськості (які найменшою мірою вдається реалізувати вчителям.uk_UA
dc.description.abstractIn the article an attempt is made on the basis of the revealed features of realization by the teacher of elementary school of the educational purposes at a lesson of mathematics to formulate recommendations on increase of efficiency of this process. Emphasis is placed on the powerful potential of the content of the initial course of mathematics in the education of primary school children. Among the analyzed ideas of scientists on the formulation and implementation of educational goals in the lesson the controversial ones are highlighted – those of the scientists V. Bondar and S. Amonashvili. The results of the survey of primary school teachers conducted in November 2021 are analyzed. The results of the questionnaire make it possible to confirm that the primary school teachers who took part in the survey: a) understand the expediency of the diversity of the educational process, which is one of the requirements of the Concept "New Ukrainian School"; b) tried to implement educational tasks in mathematics lessons before the implementation of the NUS Concept (28.6% of respondents); c) implement most effectively the principle of personal approach and connection of education with life and work. Examples of educational influences on children in the process of forming skills of numbers (ordinal, chaotic), solving plot problems, work of children in small groups are considered. Some advice is given to primary school teachers on the potential of the content of the primary course of mathematics, covering: the presence of partnerships with participants in the educational process (students and parents), deep, systematic and comprehensive study of individual characteristics of children, increasing the percentage of problemsolving methods in mathematics. reproductive and explanatory. Areas of further research are determined: to identify the state of implementation of teachers' personal approach to children in mathematics lessons (their choice of methods and techniques) and to find approaches to implementing the principles of social orientation of education, unity of consciousness and behavior in education, unity of pedagogical requirements of school, family and society (which teachers are the least able to implement – on the basis of the survey).en
dc.subjectпочатковий курс математикиuk_UA
dc.subjectурок математики в початковій школіuk_UA
dc.subjectвиховна мета урокуuk_UA
dc.subjectКонцепція «Нова українська школа»uk_UA
dc.subjectособистісний підхідuk_UA
dc.subjectвиховний потенціал математикиuk_UA
dc.subjectinitial mathematics courseuk_UA
dc.subjectmathematics lesson in primary schooluk_UA
dc.subjecteducational purpose of the lessonuk_UA
dc.subjectConcept "New Ukrainian School"uk_UA
dc.subjectpersonal approachuk_UA
dc.titleРеалізація виховного потенціалу уроків математики в умовах нової української школи.uk_UA
dc.title.alternativeImplementation of the educational aspect of mathematics lessons in the new ukrainian schooluk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record