Show simple item record

dc.contributor.authorШаманська, Олена Ігорівна
dc.date.accessioned2023-05-30T08:04:07Z
dc.date.available2023-05-30T08:04:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationШаманська О. І. Організаційно-інноваційна модель розвитку освіти дорослих в Україні / Олена Ігорівна Шаманська // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць / ред. кол.: Н. І. Лазаренко (гол. ред,), Р. С. Гуревич (заст. гол. ред.), Л. С. Шевченко (відповід. секретар) та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця Друк плюс, 2022. – Вип. 66. – С. 122-131. – DOI: 10.31652/2412-1142-2022-66-122-131uk_UA
dc.identifier.otherУДК 371.27
dc.identifier.otherDOI: 10.31652/2412-1142-2022-66-122-131
dc.identifier.urihttp://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/10991
dc.descriptionІнформаційні технології та інноваційні методики навчання в освіті дорослихuk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено формування та розвиток освіти дорослих в Україні. Обґрунтовано, що саме в сучасних умовах досить швидких змін, які відбуваються в суспільстві, формуються ефективні процеси уявлення та сприйняття традиційної освіти. Зокрема, важливою умовою розвитку економіки являється саме неперервна освіта. Водночас, досить вагомою проблемою майбутнього професіонала являється постійне отримання нових знань, особистісний розвиток, професійне становлення та зростання, тобто вдосконалення протягом життя. Автором статті зроблено акцент, що з метою формування цілісної, відкритої та ефективної національної системи освіти дорослих, яка цілісно охоплювала б формальну, неформальну та інформальну складові й була б спрямована на задоволення освітніх потреб і потенційних потреб дорослої особистості необхідно розробити організаційно-інноваційну модель розвитку освіти дорослих. Запропонована організаційно-інноваційна модель розвитку освіти дорослих має гуртуватися на об’єктивних змінах в освітній сфері, на досягненнях науки у контексті усвідомлення особистістю власної життєдіяльності, а також на принципових відмінностях між дорослою і недорослою людиною. В той же час, розроблена автором інноваційна модель розвитку освіти дорослих має бути спрямована на подолання суперечностей між: по-перше, об’єктивною потребою розвитку навчання дорослих у системі формальної, неформальної та інформальної освіти та не сформованістю належного нормативно-правового, науково-методичного, організаційного забезпечення. По-друге, необхідністю врахування потреб ринку праці, вимог роботодавців, а також освітньо-культурних потреб дорослих, мотиваційних, ціннісних орієнтацій дорослої особистості щодо особистісної самореалізації та відсутністю сучасних технологій їхньої професійної підготовки і перепідготовки. По-третє, вимогами роботодавців до рівня професійної компетентності самих працівників і відсутністю цілісної науково-обґрунтованої системи організації їхньої професійної перепідготовки. Це забезпечить усвідомлення суспільством своїх власних прав та обов’язків, формування належної правової культури та громадянської самосвідомості, що може охоплювати людей різного віку, інтересів і освітніх потреб та може бути реалізована як цілісна система у різних формах, а саме: формальній, неформальній та інформальній.uk_UA
dc.description.abstractThe article examined the formation and development of adult education in Ukraine. It is well- grounded that it is in the present conditions of rather rapid changes taking place in society that promote the process of conception and perception of traditional education. In particular, adult education is the important condition for the development of the economy. At the same time, a rather significant problem of the future professional is the constant acquisition of new knowledge, personal development, professional development and growth, as well as improvement during life. The author of the article emphasized that in order to form an integral, open and effective national system of adult education, which would fully cover the formal, informal and information components and would be aimed at satisfying the educational needs and potential needs of adults, it is necessary to develop organizational and innovative model of adult education development. The proposed organizational and innovative model of adult education development should be consolidated on objective changes in the educational sphere, on achievements of science in the context of awareness of personality of own life activity, and on fundamental differences between adult and underage person. At the same time, the innovative model of adult education development should be aimed at overcoming the contradictions between: objective necessity of development of adult education in the system of formal, informal and information education and the lack of proper regulatory, scientific-methodical, organizational support. Secondly, the need to take into account the needs of the labor market, the requirements of employers, as well as the educational and cultural needs of adults, motivation, valuable orientation of adult personality regarding personal self-realization and absence of modern technologies of their professional training and retraining. Third, employers’ requirements to the level of professional competence of the employees themselves and the absence of an integral scientific-grounded system of organization of their professional retraining. This will ensure that society understands its own rights and responsibilities, forms the proper legal culture and civic self-awareness that can cover people of different ages, interests and educational needs, and can be implemented as a whole system in different forms, namely, formal, informal and information.en
dc.publisherВінниця : Друк плюсuk_UA
dc.subjectосвіта дорослихuk_UA
dc.subjectорганізаційно-інноваційна модель розвитку освіти дорослих в Україніuk_UA
dc.subjectсуспільний розвитокuk_UA
dc.subjectсоціально-економічні трансформаціїuk_UA
dc.subjectінноваційне навчанняuk_UA
dc.subjectadult educationuk_UA
dc.subjectorganizational and innovative model of adult education development in Ukraineuk_UA
dc.subjectsocial developmentuk_UA
dc.subjectsocial and economic transformationsuk_UA
dc.subjectinnovative traininguk_UA
dc.titleОрганізаційно-інноваційна модель розвитку освіти дорослих в Україніuk_UA
dc.title.alternativeОrganizational and innovative model of adult education development in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record