• ua
    • русский
    • English
  • English 
    • ua
    • русский
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Наукові публікації. Виступи
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет математики, фізики і комп'ютерних наук
  • Наукові публікації. Виступи
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сутність та структура професійної компетентності майбутніх економістів

Thumbnail
View/Open
Kopniak_45_v-245-249.pdf (274.4Kb)
Date
2016
Author
Копняк, К. В.
Kopniak, K.
Metadata
Show full item record
Abstract
Протягом останнього десятиліття намітилася позитивна тенденція до переходу від кваліфікаційної моделі випускника ВНЗ до компетентнісної, де цілі освіти пов’язуються не тільки з виконанням конкретних фахових функцій, але й з інтегрованими вимогами до результату освітнього процесу. У статті проаналізований зміст понять «компетентність», «компетенція», «компетентнісний підхід», «професійна компетентність майбутнього економіста». Остання розглядається як інтегративна комплексна характеристика, що являє собою систему знань, умінь, навичок, ціннісних та особистісних якостей фахівця, керуючись якими він визначає цілі своєї діяльності та здатен виконувати професійно-соціальні обов’язки. Розглянуто та проаналізовано різні підходи до виділення складових в структурі професійної компетентності економіста. Запропоновано уточнену структуру та визначено особливості професійної компетентності економіста як системи взаємопов’язаних компетентностей на основі функціонального підходу. У структурі професійної компетентності пропонується виділяти загальноекономічну, організаційну, управлінську, комунікативну, аналітичну, прогностичну, контрольну, планувальну, обліково-статистичну та інформаційну компетентності.
 
В течение последнего десятилетия наметилась позитивная тенденция к переходу от квалификационной модели выпускника вуза к компетентностной, где цели образования связываются не только с выполнением конкретных профессиональных функций, но и с интегрированными требованиями к результату образовательного процесса. В статье проанализирован содержание понятий «компетентность», «компетенция», «компетентностный подход», «профессиональная компетентность будущего экономиста». Последняя рассматривается как интегративная комплексная характеристика, представляет собой систему знаний, умений, навыков, ценностных и личностных качеств специалиста, руководствуясь которыми он определяет цели своей деятельности и способен выполнять профессионально-социальные обязанности. Рассмотрены и проанализированы различные подходы к выделению составляющих в структуре профессиональной компетентностиекономиста. Предложена уточненная структура и определены особенности профессиональной компетентности экономиста как системы взаимосвязанных компетенций на основе функционального подхода. В структуре профессиональной компетентности предлагается выделять общеэкономический, организационную, управленческую, коммуникативную, аналитическую, прогностическую, контрольную, планировочную, учетно-статистическую и информационную компетентности.
 
During the last decade there has been a positive trend to shift from the qualification model of graduate student to competence model, where the aims of education are associated not only with the performance of specific professional functions, but with integrated requirements to the result of the educational process. The meaning of «competence», «competency», «competence based approach», «professional competence of future economists» have been analyzed in this article. Professional competence of future economists viewed as integrative complex description, which is a system of knowledge, skills, values and personal qualities of a specialist, depending on which he defines the objectives of own activity and is able to carry out professional and social responsibilities. Different approaches to the separation of components in the structure of economist’s professional competence have been considered and analyzed. The improved structure of economist’s professional competence has been proposed, features of it as a system of interrelated competencies based on a functional approach has been defined. In the structure of professional competence proposed to allocate general economic, organizational, managerial, communication, analytical, predictive, control, planning, accounting and statistical, information competences.
 
URI
http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/5463
Collections
  • Наукові публікації. Виступи

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Професійно-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу 

    Давідчук, Алла Олегівна; Давидчук, А. О.; Davidchuk, A. O.; Зеленюк, Сергій Вікторович; Зеленюк, С. В.; Zeleniuk, S. V.; Кіржа, Надія Василівна; Киржа, Н. В.; Kirzha, N. V.; Кушнір, Аліна Сергіївна; Кушнир, А. С.; Kushnir, A. S.; Мазур, Катерина Володимирівна; Мазур, К. В.; Mazur, K. V.; Марченко, Алла Іванівна; Марченко, А. И.; Marchenko, A. I.; Московчук, Ольга Сергіївна; Московчук, О. С.; Moskovchuk, O. S.; Стахова, Інна Анатоліївна; Стахова, И. А.; Stakhova, I. A.; Столяр, Тетяна Валеріївна; Столяр, Т. В.; Stoliar, T. V.; Парубок, Катерина Олександрівна; Парубок, К. А.; Parubok, K. O.; Подуфалов, Анатолій Іванович; Подуфалов, А. И.; Podufalov A. I.; Портянко, Вікторія Павлівна; Портянко, В. П.; Portianko, V. P.; Уманська, Юлія Валеріївна; Уманская, Ю. В.; Umanska, Yu. V.; Черчик, Наталія Леонідівна; Черчик, Н. Л.; Cherchyk, N. L. (Вінниця : Нілан ЛТД, 2017)
    У навчальному посібнику розкривається сутність, зміст і структура складових професійно-педагогічної компетентності викладача ВНЗ: інформаційної, дослідницької, комунікативної, іншомовної, психолого-педагогічної, ...
  • Особливості формування професійної комунікативної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов 

    Стопа, В. В.; Стопа, В. В.; Stopa, V.V. (Вінницький держ. пед. ун-т імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2018)
    У дипломній роботі конкретизовано та модифіковано поняття «іншомовна комунікативна компетентність» як інтегративне особистісно-професійне утворення, яке втілюється в психологічній та технічно-операційній готовності особистості ...
  • Деякі аспекти сутності компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього фахівця з вищою освітою 

    Калашнік, Н. В.; Балтремус, В. Є.; Сарнавська, О. В.; Kalashnik, N.V.; Baltremus, V.Y.; Sarnavska, O.V. (Вінниця : Друк плюс, 2020, 2020)
    В статті розглядається проблема формування компетентностей особистості майбутнього фахівця з вищою освітою, і, перш за все, комунікативної компетентності як ключової компетентності підготовки майбутніх лікарів, акцентується ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV