Now showing items 18-37 of 8983

    • Case Method in Teaching Foreign Languages 

      Клос, Н.; Klos, N. (Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Богдана Хмельницького., 2014)
      Case study has a great deal of potential in the fields of second language acquisition theory and pedagogy. It allows us to go beyond the isolated and decontextualized issue of what is taught and learned, to questions of ...
    • Catalonia: endeavor for independence 

      Hodlevska, Valentyna; Годлевська, В.Ю.; Годлевская, В.Ю. (European Journal of Transformation Studies, 2019)
      The historical background of the nationalist and separatist sentiments in Catalonia, factors of the actualization of the problem of separatism at the beginning of the 21st century, and the reasons for the transition of ...
    • Cloud-based technologies in education and student's needs 

      Лисак, Г. (Вінниця: ВДПУ, 2020)
      However, in addition to the obvious advantages of introducing cloud-based technologies into the higher education system, scientists draw our attention to the disadvantages: the need for a permanent connection to the Internet ...
    • Communicative Language Teaching 

      Теклюк, Г.П.; Теклюк, А.П.; Tekliuk, H.P. (Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020)
      The article considers the communicative methodology, or CLT, its principles, techniques and characteristics, as well as its impact on other approaches to learning foreign languages. According to the communicative language ...
    • Conceptual approaches to the formation of the basics of students’ aesthetic culture 

      Onofrichuk, L. M.; Онофрийчук, Л. Н.; Онофрійчук, Л. М.; Sidorova, I. S.; Сидорова, И. С. (Вінниця: ВДПУ, 2018)
      The article analyses the definition and the current stage of aesthetic culture formation in Ukraine and abroad. It offers the approach to teach children historical values and educate them in national culture. The article ...
    • CONCEPTUAL BASIS FOR TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES TO PEDAGOGICAL COOPERATION IN ASPECTS OF FORMING COMMUNICATIVE-LANGUAGE COMPETENCE 

      Bardashevska, Yuliia; Бардашевська, Ю.О. (Batumi, Georgia, 2018-12)
      Зростання уваги до живого мовлення, процесів комунікації зумовило висунення на перший план комунікативної компетенції, що трактується як здатність мобілізувати різноманітні знання мови (мовну компетенцію), паравербальних ...
    • Conceptual metaphors of negative thinking in contemporary american popular psychology discourse 

      Mosiichuk, Antonina (Вінниця, 2020)
      Overall, the analysis of the ontological and structural metaphorical models constituting the figurative component of the NEGATIVE THINKING concept proves that the latter is viewed as a process often limited and restricted ...
    • Constructive and creative mapping as a cognitive and semiotic mechanism of the formation of syntactic constructions of contemporary American poetry texts 

      Strilchuk, A.; Стрільчук, А. В.; Стрильчук, А. В. (Вінниця, 2010)
      The article elucidates the operations of constructive and creative mapping – extension, compression and permutation – and analyses their role in objectifying the fragments of American worldview and the creation of originality ...
    • Content and language integrated learning: university perspective 

      Zarichna, О. (Вінниця: ВДПУ, 2020)
      The major challenges CLIL implementers currently face related to the course structure and also chronology of language learning occurrences. ESP courses are taught primarily in the first two years of a degree course while ...
    • Content-Based Instruction 

      Теклюк, Г.П.; Теклюк, А.П.; Tekliuk, H.P. (Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2020)
      The article notes that learning through content can make learning English more exciting and motivating. Students use the English language to achieve real goals, which makes them more independent and confident. Students can ...
    • Creativity in the structure of social aptitude 

      Demchenko, O. P.; Демченко, О. П.; Демченко, Е. П. (Drohobych, 2016)
      The article focuses on the problem of social aptitude, the development of which intensified in the modern psycho-pedagogical discourse. It has been found that social aptitude is a complex social phenomenon, whose status, ...
    • Creativity in the structure of social aptitude 

      Demchenko, O. P.; Демченко, О. П.; Демченко, Е. П. (Drohobych, 2016)
      The article focuses on the problem of social aptitude, the development of which intensified in the modern psycho-pedagogical discourse. It has been found that social aptitude is a complex social phenomenon, whose status, ...
    • Criteria for Choosing a Coursebook 

      Клос, Н.; Klos, N. (Вінниця, 2016)
    • Cross-cultural Dialogue in the American Literature of the XX –XXI centuries 

      Yamchynska, T. I.; Ямчинська, Т. І.; Ямчинская, Т. И. (London, 2014)
      The article deals with the cross-cultural dialogue in the American literature of the XX –XXI centuries; mechanisms of creation of “other” culture image in the “boundary” type of literature
    • Curriculum vitae М. Битинського 1924 і 1971 рр. 

      Легун, Ю. В.; Lehun, Yu. V.; Кравчук, О. М.; Kravchuk, O. M.; Ратушняк, І. І.; Ratushniak, I. I. (Кам'янець-Подільський : ФОП Буйницький О. А., 2019)
      У статті, яка має джерелознавчий характер, автори подали маловідомі факти з біографії мистецтвознавця, художника, геральдиста і поета М. Битинського.
    • Cайт «Математичний аналіз і диференціальні рівняння вивчаю сам» в освітньому просторі студента вищого навчального закладу 

      Ковтонюк, М. М.; Kovtoniuk, M. M. (Вінниця : ФОП Рогальська І. О., 2017)
      В даній роботі проведено аналіз роботи сайту викладача www.kovtonyuk.inf.ua «Математичний аналіз і диференціальні рівняння вивчаю сам» за останні 5 років; визначено основні шляхи його розвитку.
    • Cамореалізація дітей з ООП у процесі організації театральної діяльності 

      Савуляк, А.; Savulak, А. (Вінниця: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2020)
      В статті презентовано театральну діяльність, як важливу складову на шляху до самореалізації для дітей з особливими освітніми потребами. Зображено досвід організації театрального дійства та вплив мистецтва на емоційну сферу ...
    • Cамостійна професійно-спрямована інформаційна діяльність студентів в умовах зростання обсягів інформації 

      Компанець, Н. М; Kоmpanets, N. (Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016)
      У статті розглянуто основні проблеми орієнтації студентів в інформаційному середовищі. Розкрито поняття самостійної роботи, що розглядається як результат тісної взаємопов’язаної діяльності викладачів та студентів. Самостійна ...
    • Cинтез мистецтв як фактор творчого виховання учнів підліткового віку 

      Онофрійчук, Л. М.; Онофрийчук, Л. М.; Onofrichuk, L. M. (Вінниця: ВДПУ, 2018)
      Представлено методику творчого виховання учнів підліткового віку засобами музично-театрального мистецтва у загальноосвітньому закладі. На прикладі занять шкільного музичного театру ляльок «Фантазія» (ЗШ №12 м. Вінниця) ...
    • Cистемні характеристики публічного управління в дискурсі інноваційного розвитку регіонів України. 

      Конотопенко, О.П.; Konotopenko, O.P. (2021)
      У процесі соціального розвитку відбувається безперервний відбір досконаліших систем, які наділені кращими властивостями до адаптації. Для того щоб соціальна система стабільно функціонувала, вона повинна мати єдину мету, ...