DSpace 8
DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:
- easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
- open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
- issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI
Join an international community of leading institutions using DSpace.
The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.
- Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
- Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
- Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
- Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Хрестоматія для інструментальних ансамблів : нотний матеріал
(Вінниця : Едельвейс і К., 2025) Брилін, Б. А.
Хрестоматія складається з двадцяти партитур для інструментальних ансамблів з традиційним складом інструментів (труба, кларнет, тромбон і ритм-секція) і іноді додається саксофон. Нотний матеріал хрестоматії розрахований на різні технічні можливості студентів-музикантів. Всі твори написані відомими композиторами, як вітчизняними, так і зарубіжними та аранжовані автором цієї хрестоматії. Потрібно підкреслити, що робота з партитурами сприяє розвитку виконавської майстерності студентів, збагачує їх асоціативно-образний тезаурус. А вивчення значної кількості творів, виявлення їх форми, змісту, а також оволодіння прийомами фразування, артикуляції активізує ритмічно-динамічні відчуття музиканта. У свою чергу, усвідомлення художньо-образного змісту пропонованих творів, емоційність і виразність їх передачі реалізуються набагато глибше, коли студент отримує задоволення від цієї діяльності, коли йому імпонує привабливість музичного тексту.
Професійний саморозвиток педагога: акмеологічний та аскіологічний методологічні підходи
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Фрицюк, В. А.
У статті досліджено проблему професійного саморозвитку педагогів у контексті акмеологічного та аксіологічного методологічних підходів. Акцентовано увагу на безперервному самовдосконаленні як ключовій складовій сучасної педагогічної освіти. Розглянуто акмеологічний підхід, що зосереджується на досягненні педагогами професійних «вершин» через розвиток творчого та професійного потенціалу, і аксіологічний підхід, який наголошує на формуванні ціннісних орієнтацій, що стимулюють саморозвиток. Зроблено висновок, що інтеграція цих підходів у підготовку майбутніх педагогів сприяє їх готовності до безперервного професійного саморозвитку.
Характеристика розвитку здібностей дітей дошкільного віку як передумова занять інтелектуальними видами спорту
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Шинкарук, Оксана; Чижевська, Надія
Інтелектуальні види спорту, в тому числі шашки, розглядають в сучасному суспільстві як інструмент розвитку дитини. Діти у віці 4–6 років активно вивчають навколишній світ та розвивають свої розумові здібності. Мета – дослідити вікові особливості розвитку когнітивних здібностей дітей дошкільного віку для обґрунтування доцільності занять дітей 4–6 років інтелектуальними видами спорту. Методи та організація досліджень. У процесі виконання досліджень були використані такі методи: аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, даних мережі Інтернет; опитування; педагогічне спостереження та тестування дітей 4–6 років; метод експертних оцінок; методи математичної статистики. Результати. Представлено результати комплексного аналізу розвитку дітей дошкільного віку, зокрема когнітивного, соціально-емоційного, мовленнєвого та фізичного аспектів вікового періоду 4-6 років. Виявлено, що інтелектуальні види спорту, зокрема шашки, мають значний вплив на розвиток когнітивних здібностей, сприяють покращенню уваги, пам'яті, мислення, а також мовленнєвих та фізичних навичок. Експертна оцінка з використанням коефіцієнта конкордації W = 0,66 підтвердила середній ступінь узгодженості між думками експертів стосовно значущості розглянутих параметрів розвитку для занять інтелектуальними видами спорту. Доведено значущість соціально-емоційного розвитку, навички взаємодії, емоційну регуляцію та самоконтроль. Комплексний підхід до розвитку дітей в цьому віковому періоді сприяє їх гармонійному зростанню та підготовці до подальшого навчання та соціалізації, підкреслено роль інтелектуальних видів спорту як засобу розвитку основних життєвих навичок. Висновки. Заняття шашками значно впливають на розвиток когнітивних та соціальних навичок у дітей дошкільного віку, стимулюють комунікацію, співпрацю та взаєморозуміння, що є ключовими для їхнього успішного навчання та соціалізації.
Роль єдиноборств у залученні до систематичних занять руховою активністю
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Гакман, Анна; Бушуляк, Михайло
Заняття єдиноборствами залишаються актуальними в сучасному світі через їхню ефективність у підвищенні рівня рухової активності та покращенні фізичного та психічного здоров'я. У контексті зростаючої проблеми недостатньої рухової активності, заняття єдиноборствами надають можливість людям будь-якого віку займатися фізичною діяльністю, покращуючи своє здоров'я та зберігаючи форму. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування особливостей єдиноборств у залученні до систематичних занять руховою активністю. Матеріал і методи дослідження. Для досягнення мети використовувалися теоретичні взаємодоповнюючі методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; щодо особливостей занять єдиноборствами та їх ролі у залученні до систематичних занять руховою активністю. Результати. У статті обговорюються результати останніх наукових досліджень, що підтверджують ефективність занять єдиноборствами у підвищенні рівня рухової активності у дітей та дорослих. Недостатня рухова активність вважається серйозною проблемою сучасного суспільства, яка призводить до різноманітних проблем здоров'я. Заняття єдиноборствами сприяють розвитку гнучкості, координації рухів та загальної фізичної підготовки. Це досягається через широкий спектр фізичних вправ та покращення мотивації до занять. Автори розглядають різні методи та ініціативи для залучення різних вікових груп до систематичних занять єдиноборствами, такі як рекламні кампанії, оздоровчі заняття, спортивно-масові заходи та організація тематичних таборів відпочинку. Висновок статті підкреслює значення єдиноборств як інструменту для боротьби з проблемою недостатньої рухової активності та покращення загального стану здоров'я та самопочуття різних груп населення. Висновки. Заняття єдиноборствами ефективно підвищують рівень рухової активності як у дітей, так і у дорослих, виробляючи фізичні якості та поліпшуючи гнучкість, координацію рухів і мотивацію. Наукові дослідження підтверджують, що ці заняття сприяють загальному здоров'ю та самопочуттю, роблячи їх важливим інструментом у підвищенні рівня рухової активності та покращенні фізичної ф
Оптимізація фізичної підготовки учнів середніх класів на основі застосування тренувальних завдань на уроках фізичної культури за варіативним модулем «Туризм».
(Вінниця; ТВОРИ, 2024) Свірщук, Наталія; Калінська, Олеся
На сьогодні основними вимогами, що ставляться перед закладами загальної середньої освіти щодо організації навчального процесу з фізичної культури є застосування сучасних засобів і методів підготовки. Проведення нашого дослідження доповнює та структурує знання щодо можливості підвищення рівня фізичної підготовленості учнів середнього шкільного віку на уроках за варіативним модулем «Туризм». Мета дослідження – розробити тренувальні завдання спрямовані на розвиток фізичних якостей у учнів 5-х класів і експериментально визначити ефективність їх застосування на уроках фізичної культури за варіативним модулем «Туризм». Матеріал і методи дослідження. У дослідженні брали участь 71 учень 5-х класів. Тривалість експерименту складала 8 тижнів, за цей час було проведено 20 уроків фізичної культури за відповідним варіативним модулем. Уроки проводилися за навчальним розкладом 2-3 рази на тиждень. Для визначення показників фізичної підготовки застосовувалися стандартні тести, такі як: біг на 30 м з місця, стрибок у довжину з місця, згинання і розгинання рук в упорі лежачи, тест «Фламінго», човниковий біг 4х9 м, а також комбінована вправа – смуга перешкод. Результати дослідження. Результати повторного тестування засвідчили статистично значущу відмінність за показниками координаційних і силових здібностей між експериментальною та контрольною групами. У той же час, у результатах тестів, що характеризують швидкість, більший приріст у результатах визначений у контрольній групі, а за розвитком швидкісно-силових здібностей приріст у результатах майже не відрізнявся. Висновки. Експериментально доведено, що застосування тренувальних завдань на уроках за варіативним модулем «Туризм» дали змогу учням експериментальної групи поліпшити свої результати у всіх контрольних вправах.