DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Особливості розвитку спритності у підлітків засобами рухливих ігор на заняттях з фізичної культури
(Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2025) Чернишенко, Тамара; Драчук, Андрій; Кондратюк, Дарія
Робота відкриває нові перспективи розширення науково-обґрунтованої методики підвищення рівня розвитку спритності у підлітковому віці. Також у роботі висвітлюються найбільш доцільні та ефективні рухливі ігри для розвитку цієї якості. Мета дослідження. – розробити й експериментально обґрунтувати технологію розвитку спритності у підлітків 11 – 12 років засобами рухливих ігор і нестандартних вправ. Матеріал та методи дослідження. У дослідженні брали участь 57 учнів, які складали експериментальну та контрольну групу, з них 28 хлопців і 29 дівчат. Тривалість експерименту – з листопада 2023 по березень 2024 року. Було проведено 42 уроки фізичної культури, які включали рухливі ігри, елементи спортивних ігор, гімнастики, легкої атлетики. Для визначення показників спритності застосовувалися тести: човниковий біг 3х10 м, ведення м’яча рукою у бігу зі зміною напрямку руху окремо провідною та непровідною рукою; тест для оцінки балістичної спритності: з центру квадрату послідовно виконувалися – стрибок у довжину з місця, стрибок назад спиною вперед, стрибок боком праворуч, стрибок ліворуч. Результати дослідження. Встановлено, що після застосування розробленої програми з розвитку спритності результати повторного тестування дівчат і хлопців експериментального класу зазнали позитивних змін за всіма тестами. Зокрема, на етапі формувального експерименту відбулися статистично вірогідні покращення в тестах: човниковий біг 3х10 м, балістичний тест, ведення маяч провідною рукою (р<0,05). Висновки. Таким чином позитивні зміни розвитку спритності є закономірними й відбулися вони завдяки цілеспрямованому впливу засобами рухливих ігор та нестандартними вправами. Розроблена методика дозволяє рекомендувати її для проведення занять зі школярами загально-освітніх шкіл
Item
Конструктивно-ландшафтознавче районування розвитку екстремального туризму у межах Поділля
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Кізюн А. Г.; Kiziun Alla
Мета – на прикладі модельного регіону – Поділля, враховуючи його природні й господарські особливості, дослідити територіальні відміни наявного тут екстремального туризму, провести його районування для подальшого раціонального розвитку. У процесі дослідження використано принципи – історизму і комплексності, адаптивності та належні їм методи: аналізу і синтезу, прогнозування, польових ландшафтно-туристичних досліджень. Основою розвитку екстремального туризму є, в першу чергу, природні умови і ресурси, а потім економікогеографічні характеристики й адміністративний поділ будь-якого регіону. Враховуючи це, на прикладі. Поділля проведено районування екстремального туризму з виділенням у межах Подільського округу екстремального туризму 7 районів та 29 осередків екстремального туризму. У процесі майбутніх досліджень виділені кількість та межі районів і осередків екстремального туризму можуть зазнати змін.
Item
Етапи розвитку мовленнєвої діяльності молодших школярів в умовах змішаного навчання
(2025) Ходацька, Інна; Лазаренко, Н. І.
Сучасна освіта зазнає кардинальних змін, де провідну роль відіграє цифровізація та впровадження нових форматів навчання. Змішане навчання, що поєднує традиційну класну роботу з онлайн-технологіями, стало не просто вимушеним заходом, а ефективним інструментом для всебічного розвитку учнів.
Item
Формування комунікативної компетентності засобами технології BYOD на уроках літературного читання в 2 класі
(2025) Рябець, Вікторія; Олійник, Н. А.
У сучасних умовах розвитку освіти ключовим завданням початкової школи є формування в учнів комунікативної компетентності – здатності ефективно спілкуватися, висловлювати думки, взаємодіяти в колективі. Особливої актуальності це питання набуває на уроках літературного читання, які створюють сприятливі умови для розвитку мовлення, критичного мислення та емоційного інтелекту молодших школярів. Одним із ефективних засобів реалізації цього завдання є використання освітньої технології BYOD (Bring Your Own Device), що передбачає залучення учнями власних цифрових пристроїв до навчального процесу
Item
Роботи над синонімами в початкових класах як шлях збагачення словника молодших школярів
(2025) Погончук, Юлія; Комарівська, Н.О.
Одним із провідних завдань початкової мовної освіти є збагачення словникового запасу учнів, розвиток мовлення, формування культури усного й писемного мовлення. У цьому контексті особливе значення має робота над синонімами – словами, що мають подібне значення, але різняться відтінками змісту або стилістичним забарвленням. Формування в молодших школярів уміння добирати синоніми сприяє глибшому усвідомленню значень слів, розвитку мовного чуття, виразності й точності мовлення