DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Recent Submissions

Item
Екскурсії як ефективний метод екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку
(2025) Цехановська, Лілія; Tsekhanovska, Lilia
У статті розглянуто екскурсії як ефективний метод екологічної освіти дітей старшого дошкільного віку. Акцентовано увагу на важливості формування екологічної культури з раннього дитинства та перевагах екскурсій перед традиційними формами навчання. Проаналізовано історичні підходи до сенсорного пізнання природи, розглянуто основні види та принципи організації екскурсій. Наведено приклад практичного заняття, що сприяє розвитку спостережливості, екологічної свідомості та відповідального ставлення до навколишнього середовища.
Item
Формування екологічної культури дошкільників через практико-орієнтовані проєкти
(2025) Колош, Руфіна; Kolosh, Rufina
В статті розкриваються особливості формування екологічної культури дошкільників через практико-орієнтовані проєкти. Описано значення проєктної діяльності. Визначено функції практико-орієнтованих проєктів. Наведено тематику проєктів, які організовуються в закладах дошкільної освіти
Item
Вінницькі обласні історико-краєзнавчі конференції (1972-2024 рр.) : бібліографічний покажчик змісту
(Житомир : Бук-Друк, 2025) Войнаровський, А. В.; Черняк, В. В.
Бібліографічний покажчик містить 2864 назв тез, повідомлень, статей Вінни-цьких обласних історико-краєзнавчих конференцій, що розкривають різні аспекти історії, археології, етнографії, фольклору, літературознавства, економіки, культури, природи Вінниччини. Видання розраховане на широке коло поціновувачів історії рідного краю.
Item
Інтерактивні методи як засіб активізації пізнавальної діяльності дітей у процесі ознайомлення із природою
(2025) Гусенко, Анжеліка; Husenko, Anzhelika
У статті розглядається використання інтерактивних методів як засобу активізації пізнавальної діяльності дітей у процесі ознайомлення із природою. Особлива увага приділяється таким методам, як ігри, проєкти, екскурсії та інтерактивні презентації. Описано переваги інтерактивних методів, їх вплив на мотивацію та інтерес дітей, а також можливості адаптації до індивідуальних потреб дошкільників
Item
Творчий розвиток майбутнього педагога засобами народного музичного мистецтва
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Коваль, Т.; Федій, О.
У статті визначено особливу роль народного музичного мистецтва в освітньому процесі закладу вищої освіти, а також його безпосередній вплив на розвиток творчої особистості майбутнього педагога. Розкрито безперечну актуальність впровадження культурологічних підходів у систему фахової підготовки майбутніх учителів. Закцентовано увагу на ролі вчителя в духовному відродженні нації, нарощуванні культурного потенціалу суспільства. У публікації наголошено на необхідності володіння вчителем високим рівнем особистісної культури, розвиненими орієнтирами естетичних оцінок, широкими знаннями видів мистецтв, зокрема народного музичного мистецтва. Стаття базується на дослідженнях провідних науковців України та Європейського Союзу. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено дефініцію «творча особистість» як цілісну людську індивідуальність, яка виявляє розвинені творчі здібності, творчу мотивацію, творчі вміння. У статті представлено опитування майбутніх педагогів щодо ролі народного музичного мистецтва у вихованні молодших школярів. У ході дослідження виявлено, що надзвичайно впливовою на духовну сферу творчої особистості є українська народна пісня, як один з провідних жанрів українського народного музичного мистецтва, що багатогранно відображає життя людини в різні суспільно-історичні епохи, розкриває його багатство та красу. У статті закцентовано увагу на тому, що застосування різноманітних форм та методів впровадження народного музичного мистецтва в освітній процес ЗВО допомагає студентам поповнити свій інформаційний художній фонд, необхідний для майбутньої роботи в загальноосвітній школі, стимулює творчу ініціативу майбутніх педагогів, сприяє духовному збагаченню людини, більш повному розкриттю її творчого потенціалу. У статті запропоновано низку методичних рекомендацій, що допоможуть викладачам закладів вищої освіти розвивати творчі особистості майбутніх учителів засобами народного музичного мистецтва.