DSpace 8
DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:
- easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
- open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
- issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI
Join an international community of leading institutions using DSpace.
The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.
- Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
- Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
- Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
- Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com

Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recent Submissions
Науково-дослідна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки: навчально-методичний посібник
(Вінниця, 2025)
У навчально-методичному посібнику розкрито зміст, структуру та організацію науково-дослідної практики аспірантів спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки. Представлено мету практики, спрямовану на формування дослідницьких компетентностей, оволодіння методологією наукових досліджень, роботою з науковими джерелами та емпіричними даними. У посібнику окреслено основні етапи та види діяльності здобувачів, вимоги до звітної документації, критерії оцінювання та очікувані результати. Матеріал сприяє розвитку дослідницької культури, академічної доброчесності й здатності аспірантів здійснювати самостійний науковий пошук та презентувати результати власних досліджень.
Педагогічна практика здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки : Навчально-методичний посібник
(Вінниця: ВДПУ, 2025) Фрицюк, В. А.
У методичному посібнику висвітлено сутність, мету, зміст і організацію педагогічної практики аспірантів спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, яка є ключовим компонентом професійної підготовки майбутніх науково-педагогічних працівників. Посібник розкриває значення поєднання теоретичної підготовки з практичною діяльністю в освітньому процесі закладу вищої освіти, підкреслює роль практики у формуванні педагогічної майстерності, професійної відповідальності, академічної культури та розвитку творчої індивідуальності аспірантів. Детально представлено мету та завдання практики, структуру і зміст діяльності на підготовчому, навчально-методичному та підсумково-рефлексивному етапах; визначено очікувані результати, компетентності та навчальні досягнення, яких мають набути аспіранти. Окрему увагу приділено вимогам до звітної документації, критеріям оцінювання, формам контролю та рефлексивним процедурам. Матеріал підкреслює важливість педагогічної практики як інструмента професійного становлення здобувача PhD, що забезпечує його готовність до самостійної викладацької, методичної та дослідницької діяльності у закладах вищої освіти.
Використання можливостей соціально-емоційного навчання під час освітнього процесу в університетах Великої Британії
(2025) Губіна, С. І.; Фрицюк, В. А.
Представлено сутність поняття «соціально-емоційне навчання»; розкрито роль і місце соціально-емоційного навчання в системі університетської освіти Великої Британії; розглянуто ключові аспекти інтеграції соціально-емоційного навчання в систему вищої освіти та значення такого навчання в роботі фахівців (емоційне благополуччя, розвиток емоційної саморегуляції, покращення комунікацій, створення безпечного середовища, розвиток співпереживання, зміцнення лідерських якостей, мотивація до професійного зростання); описані ефективні форми реалізації соціально-емоційного навчання в системі вищої освіти. Проаналізовано в інституційному контексті та політичних орієнтирах акценти британської системи вищої освіти на добробуті здобувачів вищої освіти та психоемоційній підтримці. Закцентовано на застереженнях щодо критики та викликів впровадження СЕН в освітній процес; ризиків формалізації та інструменталізації емоцій; обмеження у підготовці викладачів до якісної реалізації соціально-емоційних компонентів у змісті дисциплін; оцінювання ефективності СЕН, особливо у міждисциплінарних програмах. Розглянуто перспективи, можливості та досвід реалізації соціально-емоційного навчання в новій українській школі. Обгрунтовано особливості релізації принциів соціально-емоційного навчання в українських ЗВО.
Розвиток соціальної компетентності як одного з чинників професійного саморозвитку майбутніх фахівців
(Житомир : Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2025) Фрицюк, В. А.
У статті висвітлюється актуальна проблема розвитку соціальної компетентності як одного з визначальних чинників професійного саморозвитку майбутніх учителів. З огляду на зростаючі вимоги до педагогічної професії, акцентовано увагу на важливості формування у студентів педагогічних спеціальностей здатності до ефективної соціальної взаємодії, яка є необхідною умовою для їхньої повноцінної професійної реалізації. Соціальна компетентність розглядається як інтегрований комплекс знань, умінь, навичок, цінностей і соціально-психологічних якостей, що забезпечують здатність особистості конструктивно взаємодіяти, співпрацювати, вирішувати конфлікти, адаптуватися до соціальних змін і працювати в команді. У статті обґрунтовано, що розвиток соціальної компетентності безпосередньо впливає на формування емоційного інтелекту, рефлексивних здібностей, професійного іміджу та особистісної зрілості майбутнього вчителя. Здійснено аналіз наукових підходів до структури, змісту та етапів формування соціальної компетентності, подано огляд наукових джерел, у яких досліджено її зв’язок із самопізнанням, самореалізацією й професійною ідентичністю. Професійний саморозвиток представлено як безперервний, свідомий і цілеспрямований процес удосконалення особистості, що відбувається в умовах педагогічної взаємодії, суспільних викликів і внутрішніх потреб особистості до зростання. Наголошено, що ефективне формування соціальної компетентності є важливим завданням сучасної вищої педагогічної освіти, яка має створити сприятливе середовище для гармонійного розвитку професійно-компетентного, морально відповідального і соціально зрілого вчителя. Запропоновано перспективні напрями подальших наукових розвідок, зокрема дослідження організаційно-педагогічних умов розвитку соціальної компетентності у процесі професійного становлення майбутнього фахівця.
Особистісно-професійне становлення майбутніх учителів як основа їхнього професійного саморозвитку
(Вінниця : ВДПУ, 2025) Фрицюк, В. А.; Губіна, С. І.
У статті розглянуто особистісно-професійне становлення майбутніх учителів як ключову передумову їхнього професійного саморозвитку. Проаналізовано структурні компоненти становлення педагога: мотиваційний, ціннісно-світоглядний, когнітивний, рефлексивний і діяльнісний. Зазначено, що ефективний процес особистісного становлення забезпечує здатність до саморефлексії, саморегуляції та постійного вдосконалення. Особливу увагу приділено внутрішній мотивації, критичному осмисленню професійного досвіду та формуванню індивідуальної освітньої траєкторії. Обґрунтовано важливість створення сприятливого освітнього середовища, що сприяє формуванню професійної ідентичності, педагогічного мислення та креативності. Стаття узагальнює сучасні наукові підходи до професійного саморозвитку та пропонує практичні шляхи його активізації.